معرفی روابط عمومی
مدیر روابط عمومی: محمدرجاء صاحبدل
پست الکترونیک: sahebdel@samt.ac.ir
تلفن و نمابر: ۴۴۲۴۶۲۶۰-۰۲۱
معرفی
روابط عمومی از دل نیاز جامعه به نهادی پاسخگو و نهادی که بین مصالح فردی و منافع اجتماعی وفاق ایجاد کند سر برآورده و پا به عرصه حیات گذاشته است و لذا باید آیینه تمام نمای سازمان باشد. روابط عمومی در سازمان «سمت» در واقع حلقه ارتباطی بین مخاطبان و مجریان آن است و وظیفه انعکاس و انتقال دیدگاهها و نظرات مسئولان و مخاطبان به یکدیگر را به عهده دارد، یعنی اطلاعرسانی و اطلاعیابی. به عبارت دیگر کار اصلی آن ساختن و بهبود روابط، اعم از درونسازمانی و برونسازمانی، است. شناخت افکار عمومی، نحوه شکلگیری آن و راههای تغییر آن از دغدغههای اصلی روابط عمومی است. یکی از اهداف ما اثرگذاری به دور از مبالغه بر مخاطب است. روابط عمومی نوین از یک سو به ایجاد ارتباطی صمیمی میان کارکنان سازمان با یکدیگر و با مدیران آن و برقراری جو سرشار از تفاهم میاندیشد و از دیگر سو به ایجاد ارتباط با مخاطبان و اعتمادسازی و برای تحقق این اهداف از فناوریهای نوین بهره میبرد.
وظایف
- مدیریت و تأمین محتوایی وبسایت سازمان
- راهاندازی، مدیریت و تأمین محتوای سامانهها و بسترهای ارتباطی و اطلاعرسانی مجازی
- جمعآوری و انعکاس اخبار سازمان در رسانهها
- مشارکت در برپایی و حضور در نمایشگاهها و همایشهای مرتبط
- اطلاعرسانی تازههای پژوهش و نشر سازمان
- تهیه فهرست انتشارات سازمان (کلی و موضوعی) دو نوبت در سال
- تهیه و تولید بستههای متنی و چندرسانهای معرفی سازمان
- مستندسازی وقایع سازمان
- افکارسنجی و مدیریت بخشهای ارتباط با مخاطبان
- تدوین و ارائه گزارشهای مرتبط سازمانی
- برنامهریزی و برپایی مراسم در مناسبتهای ملی و مذهبی و سازمانی و تهیه مستندات و اقلام مرتبط
- مدیریت فرایندهای مربوط به اهدای کتاب
- برنامهریزی، مدیریت و مشارکت در فعالیتهای تبلیغی سازمانی و تهیه اقلام تبلیغاتی
- دریافت و انعکاس نظرات کارکنان و مرتبطین با سازمان
افتخارات
- رتبه اول در حوزه سازمانهای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اولین جشنواره تجلیل از روابط عمومیهای برتر دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری و سازمانهای مرتبط ، سال ۱۳۸۸.
- رتبه دوم در زمینه توانمندسازی در اولین جشنواره تجلیل از روابط عمومیهای برتر دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری و سازمانهای مرتبط، سال ۱۳۸۸.
- برگزیده در زمینه توانمندسازی و ارتقای روابط عمومیها در سومین جشنواره روابط عمومیهای برتر دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری و سازمانهای مرتبط ، سال ۱۳۸۹.
- رتبه برتر حوزه توانمندسازی و ارتقاء روابط عمومی ها در سومین جشنواره تجلیل از روابط عمومی های برتر دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری و سازمان های مرتبط، سال ۱۳۹۰.