اهدای گزیده‌ای از آثار سازمان مطالعه و تدوین «سمت» در حضور سفیر و رایزنان فرهنگی و علمی جمهوری اسلامی ایران به دانشگاه تحقیقات ملّی مدرسه عالی اقتصاد مسکو

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۷:۵۵ کد : ۷۰۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۶۸
در ادامه همکاری‌های علمی مشترک ایران و روسیه، سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) گزیده‌ای از آثار منتشر شده خود را با حضور سفیر و رایزن فرهنگی و علمی جمهوری اسلامی ایران در روسیه به دانشگاه تحقیقات ملّی مدرسه عالی اقتصاد مسکو اهدا کرد.
اهدای گزیده‌ای از آثار سازمان مطالعه و تدوین «سمت» در حضور سفیر و رایزنان فرهنگی و علمی جمهوری اسلامی ایران به دانشگاه تحقیقات ملّی مدرسه عالی اقتصاد مسکو

به گزارش روابط عمومی «سمت»، با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه کاظم جلالی، گزیده‌ای از آثار سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) به دانشگاه تحقیقات ملّی مدرسه عالی اقتصاد اهدا شد. در این دیدار دو طرف ضمن گفتگو پیرامون همکاری‌های مؤثر متقابل در حوزه توسعه زبان فارسی و ایران‌شناسی، تعداد ۶۰ عنوان از کتاب‌های تألیفی و منتخب ارسالی از طرف سازمان «سمت» که توسط استادان برجسته دانشگاه‌های ایران به رشته تحریر درآمده است به آن دانشگاه اهدا شد. گفتنی است این اهدای کتاب در ادامه همکاری‌های علمی مشترک ایران و روسیه و توافق‌های صورت‌گرفته در سفر هیئت «سمت» به مسکو در خردادماه سال جاری صورت گرفته‌است.

این کتاب‌ها در موضوعات: اقتصاد، اقتصاد اسلامی، مدیریت، جغرافیا، حقوق، روان‌شناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم شناختی، مطالعات ادیان، زبان‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی که توسط اساتید مجرب تالیف شده‌اند در کتابخانه این دانشگاه برای استفاده استادان و دانشجویان قرار خواهد گرفت. علاوه‌براین، تعدادی از کتاب‌های سازمان «سمت» که پیشتر توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه به زبان روسی ترجمه و منتشر شده‌اند به این دانشگاه اهدا گردید.

در این ملاقات، رئیس دانشگاه تحقیقات ملّی مدرسه عالی اقتصاد ضمن تقدیر از توجه و بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران از آن دانشگاه، برای پیشبرد همکاری‌های ثمربخش آینده ابراز امیدواری کرد.
در این مراسم که روز دوشنبه ۲۳ بهمن با حضور هادی گودرزی رایزن علمی و مسعود احمدوند رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و جمعی از استادان و مدیران دانشگاه تحقیقات ملّی مدرسه عالی اقتصاد برگزار شد، طرفین بر گسترش روابط علمی و پژوهشی میان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دو کشور تأکید کردند.

کلید واژه ها: سازمان سمت روسیه دانشگاه تحقیقات ملی مدرسه عالی اقتصاد مسکو


( ۱ )

نظر شما :