در روز پنجم نمایشگاه کتاب رخ داد؛

روز شلوغ غرفه‌های «سمت»

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۲ کد : ۵۵۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۷۰۶
روز پنجم نمایشگاه کتاب با یک خبر هیجان‌انگیز آغاز شد و آن هم بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.
روز شلوغ غرفه‌های «سمت»

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجمین روز از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از این نمایشگاه بازدید کردند.

این بازدید از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ به مدت ۳ ساعت ادامه داشت و رهبر انقلاب در غرفه‌های مختلفی حاضر شدند و به بیان ارشادات و راهبردهای فرهنگی خود پرداختند.
 

سرلشکر سید یحیی صفوی نیز در ساعات اولیه بعدازظهر به بازدید نمایشگاه تهران آمد و پس از بازدید از چند غرفه، به غرفه سازمان «سمت» در بخش ناشران عمومی آمد؛ همان جایی که آخرین اثر او یعنی کتاب «ژئوپلیتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» آماده عرضه به مخاطبان بود.

با حضور دکتر صفوی در غرفه «سمت» تعدادی از خبرنگاران فرصت یافتند تا به طرح سوالاتی پیرامون کتاب و کتابخوانی از وی بپردازند. دکتر صفوی در بخشی از سخنان خود به جایگاه ویژه «سمت» در حوزه نشر کتاب اشاره کرد و از دقت بالای «سمت» در ارزیابی علمی آثار پیش از چاپ برای خبرنگاران گفت.
 

سید مصطفی آقامیرسلیم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز از جمله چهره‌های بود که از غرفه‌ «سمت» در بخش ناشران عمومی بازدید کرد.
لازم به ذکر است این غرفه در راهرو شماره یازده شبستان مصلی حضرت امام خمینی(ره) قرار دارد.
 

غرفه «سمت» در بخش ناشران دانشگاهی، واقع در رواق غربی مصلی، نیز روز پررفت‌وآمدی را به خود دید. دکتر داود مهدوی‌زادگان، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) در محل غرفه نمایشگاهی این سازمان حاضر شد و از روند کاری این غرفه بازدید کرد.
 

رئیس «سمت» سپس در غرفه روابط‌عمومی این سازمان حاضر شد و چند دیدار در آنجا به انجام رساند از جمله این دیدارها دیدار با دکتر حسن سودمند افشار، رئیس مرکز نشر دانشگاهی بود.
 

همچنین دکتر مهدوی‌زادگان با دکتر سیدرضا علوی ویجویه از مسئولان معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دکتر عبدالرضا نوروزی چاکلی مدیر گروه تخصصی علم اطلاعات و دانش‌شناسی «سمت» نیز دیدار کرد.
 

 

کلید واژه ها: نمایشگاه کتاب نمایشگاه مجازی کتاب نمایشگاه بین المللی کتاب نمایشگاه کتاب تهران سی و چهارمین نمایشگاه کتاب سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران


نظر شما :