دکتر عبدالکریم عطارزاده درگذشت

۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۴ کد : ۴۶۸ اخبار
تعداد بازدید:۲۴۹۶
دکتر «عبدالکریم عطارزاده» عضو هیأت علمی و دانشیار دانشکده هنر دانشگاه سوره و نویسنده کتاب «مجموعه هنر در تمدن اسلامی» از آثار تولید شده در «سازمان مطالعه و تدوین» در گذشت.
دکتر عبدالکریم عطارزاده درگذشت

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، دکتر «عبدالکریم عطارزاده» عضو هیأت علمی دانشگاه سوره و از نویسندگان آثار «سمت» دار فانی را وداع گفت.

 

دکتر عطارزاده دارای دکترای باستان‌شناسی دوره اسلامی بود و بیش از بیست و شش سال سابقه تدریس در دانشکده هنر دانشگاه سوره، دانشگاه هنر تهران و سایر دانشگاه‌ها را در کارنامه داشت. وی دروسی مانند هنرهای اسلامی، تاریخ هنر جهان، روش تحقیق، آشنایی با متون کهن در هنرهای سنتی ایران و... را تدریس می‌کرد.

مجموعه هنر در تمدن اسلامی (هنرهای صناعی) کتابی ارزشمند از ایشان است که در سازمان «سمت» تولید شده و از وی به یادگار مانده است همچنین از جمله سایر کتب ایشان می‌توان به دایرة‌المعارف خانه‌های تاریخی، چهل در فرهنگ و تمدن اسلامی، دایرة‌المعارف سکه‌های ایران، متون کهن و هنرهای سنتی ایران، گفتارهایی در تعریف و تاریخ هنر و هنر اسلامی و همچنین ترجمه کتاب قالیچه‌های امروزی مشرق زمین اشاره کرد.آخرین عنوان کتاب تالیفی که حاصل سال ها تحقیق و پژوهش آن مرحوم  است «ساختارها و تزیینات چوبی در معماری جهان اسلام» نام دارد که توسط انتشارات دانشگاه سوره در دست انتشار است. مرحوم دکتر عطارزاده علاوه بر تالیف ده‌ها مقاله در زمینه‌های گوناگون، ده‌ها پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه سوره و سایر دانشگاه‌ها را برعهده داشت و در کنار فعالیت علمی و پژوهشی خود، دوازده سال در سمت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره فعالیت می‌کرد.

سازمان «سمت» فقدان این استاد گرانقدر و فقید را به خانواده محترم ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت می‌گوید و غفران الهی را برای آن مرحوم و صبر جزیل را برای خانواده محترم ایشان از خداوند منان خواستار است.

کلید واژه ها: تسلیت عبدالکریم عطارزاده


( ۱۱ )

نظر شما :