شماره جدید دوفصلنامه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی منتشر شد

چهل و پنجمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی از سوی سازمان سمت به صورت الکترونیکی منتشر شد.
۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۷ کد : ۲۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۶۲
چهل و پنجمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی از سوی سازمان سمت به صورت الکترونیکی منتشر شد.
شماره جدید دوفصلنامه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی منتشر شد

به گزارش روابط‌عمومی «سمت»، چهل و چهل و پنجمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی به صورت الکترونیکی از سوی سازمان «سمت» منتشر شد. حیطه موضوعی این نشریه مربوط به مطالعات نظری و کاربردی کتابهای دانشگاهی است. نشریه علمی پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی که پیش‌تر نائل به کسب اعتبار علمی-پژوهشی شده بود، مطابق با آئین نامه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رتبه بندی نشریات علمی، موفق به کسب درجه علمی با رتبه «ب» شده است. این نشریه در سال ۱۳۹۷ به عنوان نشریه شایسته تقدیر پانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب مورد تقدیر قرار گرفت و در سال ۱۳۹۸ یکی از مقالات چاپ شده در آن به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

این نشریه در راستای اهداف اصلی سازمان در سال ۱۳۷۵ به منظور کمک به انعکاس روند تولیدِ علم، زیر عنوان «سخن سمت» و از سال ۱۳۸۸ با هدف تغییر وضعیت و تبدیل به فصلنامه علمی- پژوهشی، با نام«عیار»، منتشر شد و در مورخ ۱۰/۲۰/ ۱۳۹۱ از سوی کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با نام «پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی»، به مدیرمسئولی و سردبیری دکتر احمد احمدی و تحریریه جدید، به اعتبار علمی– پژوهشی دست یافت. شایان ذکر است در سال ۱۳۹۴ وضعیت انتشار این نشریه به دو فصلنامه تغییر یافت.

«پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی»‌ نشریه‌ای دانشگاهی است که با هدف معرفی آخرین یافته‌های پژوهشگران و صاحب‌نظران در حوزه‏ کتاب دانشگاهی منتشر می‏‌شود و مقالات آن دستاورد طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و نقد و بررسی علمی، در حوزه کتاب دانشگاهی است.

در شماره جدید این نشریه مقالاتی با عناوین زیر را می‌توان مطالعه کرد:
-سواد دانشگاهی در نظام آموزش عالی ایران ( علیرضا پیروزان، نعمت‌‌الله فاضلی)
-آسیب‌شناسی کاربرد زبان علم در کتاب‌های دانشگاهی (نعمت‌الله ایران زاده، سمیه آقابابایی، محمد مهدی زمانی)
-پژوهشی در کتاب‌های دانشگاهی از متظر نگارشی (الهام سیدان)
-کارکردشناسی مولفه‌های دیداری در کتاب‌های آموزشی (ابوطالب ایرانمهر، حسین داوری)
-نقد پارادایمی و هژمونیک گزارش اجلاس ۲۰۰۵ یونسکو (مصطفی همدانی)
-دانش محتوایی تدریس پژوهش (مرتضی کریمی، سمیه حاتمی‌کیا، رویا پورحاجی)
-پژوهشی در ضرورت تدریس زبان و ادبیات فارسی (عبدالرسول فروتن)
-پویایی فعالیت‌ها در آموزش مکالمه زبان عربی (دانش محمدی، یوسف نظری)
-الگوی تلفیقی طراحی سوال در کتاب‌های درسی دانشگاهی (مسعود کیانی، محمد آرمند)
-شناسایی و اولویت‌بندی اهداف و فعالیت‌های یادگیری (زهرا بابادی عکاشه، احمدرضا نصر اصفهانی، محمدرضا نیلی احمدآبادی)
-شناسایی و اعتباریابی اصول و معیارهای طراحی کتب درسی (حسن فانیدپور، -محمدرضا نیلی احمدآبادی(فرزند جعفر)، علی دلاور، حسین کارآمد
-بایستگی‌ها و سنجش کتاب‌های دانشگاهی (مجید صادقی مزیدی)

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس jut.samt.ac.ir از مطالب این نشریه بهره‌مند شوند.   

 

 


نظر شما :