تفاهم «صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران» و «سمت»

۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۰۳ اخبار
تعداد بازدید:۳۲۹۲
«صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران» در راستای حمایت از طرح های تحقیقاتی «سمت» تفاهم نامه‌ای با این سازمان به امضا رساند.
تفاهم «صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران» و «سمت»

به گزارش روابط عمومی «سمت»، «صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران» وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از طیف وسیعی از فعالیت‌های سازمان «سمت» از جمله طرح‌های تحقیقاتی، ارتقاء نشر تخصصی در حوزه علوم انسانی و ارتقاء مجلات تخصصی به سطح بین المللی و همچنین همکاری‌های فناورانه تفاهم‌نامه‌ای با سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) به امضا رساند.

«صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران» نهادی است که برای حمایت مالی در راستای ارتقاء پروژه‌های علمی مراکز تحقیقاتی معتبر و دارای سطوع عالی کشور ایجاد شده و امضای تفاهم نامه فی مابین این نهاد و سازمان «سمت» شاخص گویایی از جایگاه علمی و پژوهشی این سازمان است.

پیرو این تفاهم نامه «صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران» 70 درصد از هزینه‌های 10 طرح تحقیقاتی و 5 طرح تحقیقاتی پسا دکتری را که در راستای سیاست‌ها و اولویت های تحقیقاتی «صندوق» و «سمت» باشد متقبل می‌شود، همچنین همکاری در زمینه‌ی ارتقای مجلات معتبر تخصصی در حوزه علوم انسانی به سطح بین المللی نیز از سایر موارد تفاهم شده در این تفاهم نامه است.

با توجه به توانایی‌های علمی بالای ارکان پژوهشی سازمان «سمت» انتظار می‌رود با این حمایت بتوان شاهد دستاوردهای علمی و ممتاز بیشتری در این سازمان بود.

همچنین به منظور بهره‌مندی از ثمرات این تفاهم‌نامه و برای عملیاتی کردن هرچه سریع‌تر آن قرار است کارگروه ویژه‌ای در «سمت» تشکیل شود تا به اجرائی کردن سریعتر آن کمک کند.
 

 

کلید واژه ها: تفاهم نامه رویدادپژوهی


نظر شما :