با حضور در شهر مقدس قم؛

رئیس سازمان «سمت» با جمعی از مسئولین دانشگاهی دیدار و گفتگو کرد

۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۵ کد : ۲۸ اخبار
تعداد بازدید:۸۶۳۱
محمد ذبیحی رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها باحضور در شهر مقدس قم ضمن بازدید از دفتر قم این سازمان طی چند ملاقات جداگانه با جمعی از مسئولین علمی و دانشگاهی این شهر دیدار کرد
رئیس سازمان «سمت» با جمعی از مسئولین دانشگاهی دیدار و گفتگو کرد

در نخستین دیدار علیرضا محمد رضایی رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران با همراهی معاون پژوهشی، مدیر پژوهش‌های بنیادی و مدیر انتشارات و مجلات علمی پژوهشی این پردیس با محمد ذبیحی رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها(سمت) و حمید رضا خادمی مدیر دفتر قم و رئیس پژوهشکده تحقیق و توسعه این سازمان دیدار و گفتگو کردند

در این دیدار که در محل دفتر قم سازمان «سمت» برگزار شد، رضایی رئیس پردیس فارابی ضمن ارائه گزارشی از ساختار و کارنامه علمی و همچنین توصیف دورنمای فعالیت‌ها و برنامه‌های پردیس، برای همکاری پژوهشی گسترده با سازمان «سمت» اعلام آمادگی کرد.

محمد ذبیحی، رئیس سازمان «سمت» نیز ضمن ابراز خرسندی از رونق و بالندگی علمی پردیس فارابی و اشاره به تقدّم تاریخی این مرکز دانشگاهی به عنوان نخستین نهاد دانشگاهی استان قم، همکاری این دو نهاد را گامی مثبت در مسیر پاسخگویی هر چه بهتر به نیازهای جامعه ی دانشگاهی دانست.

همچنین حمیدرضا خادمی ضمن معرفی فعالیت‌های پژوهشکده‌ی تحقیق و توسعه سازمان «سمت» ، در رابطه با سازو کار جذب طرح¬های پژوهشی مبنایی و فرایند پذیرش  و تصویب آنها توضیحاتی را ارائه کرد.

در پایان این جلسه نیز مقرر شد  آثار همسو با اولویت های «سمت» در دو بخش درسی و مبنایی برای ارزیابی علمی به سازمان ارسال گردد و به منظور هم¬افزایی و هماهنگی هر چه بیشتر در صورت نیاز جلساتی دیگری  نیز بین این دو نهاد برگزار شود.

 

همچنین در دیداری دیگر، رئیس سازمان «سمت» و با همراهی مدیر دفتر قم و رئیس پژوهشکده تحقیق و توسعه این سازمان با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و جمعی از مدیران و رؤسای دانشکده‌ها دیدار کردند.
در این دیدار، ساز و کارهای اجرای مفاد تفاهم‌نامه‌ امضا شده بین سازمان سمت و دانشگاه ادیان و مذاهب مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.
آقای نواب در این دیدار گفت: همکاری بین این دو مرکز امر خجسته‌ای است و نیاز است کتب مورد نیاز دانشجویان در هر دوره‌ای بازنویسی و از سوی صاحب‌نظران و استادان این عرصه بررسی و تجدید نظر شود.
محمد ذبیحی  نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری با دانشگاه ادیان و مذاهب بر ادامه این همکاری تأکید کرد.

پس از این دیدار  مسئولین سازمان «سمت»  ضمن حضور در مدرسه‌ی اسلامی هنر با حجت‌الاسلام محمد حسین نواب، رئیس این مدرسه دیدار کردند و در مورد موضاعات مختلف از جمله همکاری این دو نهاد در پروژه «فرهنگ‌نامه‌ی زیبابی و هنر در قرآن و حدیث» به بحث و تبادل نظر پرداختند در این مراسم آقای کوشه‌ای به نمایندگی از گروه پژوهشگران این پروژه، گزارشی را در خصوص میزان پیشرفت علمی و حجم کار پایانی و همچنین شیوه‌ی نگارش و تنظیم مدخل‌ها ارائه نمود.
 ذبیحی ضمن قدردانی از زحمات دست اندرکاران پروژه و برشمردن تنگناهای مالی پیش روی آن، خاطر نشان کرد: به سبب حساسیت‌هایی که  پیرامون این مباحث وجود دارد می‌بایست نهایت دقت و نکته‌سنجی را به کار بست تا از بروز هر گونه شائبه‌ای پیشگیری شود.

در انتهای جلسه نیز خادمی پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف موضوع از جمله میزان و سازو کار پرداخت‌های مالی، قرارداد اصل پروژه و همچنین قرارداد نظارت علمی آن، در اسرع وقت تنظیم شود.


در پایان این دیدارها نیز مسئولین سازمان «سمت» با حضور در مؤسسه صراط مبین، با مدیرعامل، معاونان و کارشناسان این مجموعه دیدار کردند
در این دیدار محمدتقی دشتی، مدیرعامل مؤسسه به ابداع روش‌های نوین در امر پژوهش و آسیب‌شناسی فرهنگی توسط پژوهشگران این مرکز اشاره کرد و توان مؤسسه را در مدیریت پژوهشی یادآور شد. دشتی همچنین ضمن اعلام خبر دریافت مجوز مرکز پژوهشی مبنا (مؤلفه‌های بنیادین نظام اسلامی) آمادگی این مؤسسات را برای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی اعلام کرد
رئیس «سمت» ضمن اشاره به تأسیس این سازمان به دستور امام خمینی (ره) و حمایت‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها از خدمات ارزشمند حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر احمدی،‌رئیس فقید سازمان سمت یادکرد و از ایشان به‌عنوان یک روحانی و اندیشمند متفاوت نام برد. ذبیحی با تقدیر از آثار کم‌نظیر مؤسسه صراط در حوزه حقوق عمومی و فرهنگ دینی لزوم تغذیه مالی مناسب برای پژوهش‌های بنیادین در موضوع حقوق عمومی به سبب کمبودهای فراوان در این عرصه را یادآور شد
در پایان این جلسه نیز مقرر شد زمینه همکاری دو نهاد در به انجام رساندن طرح‌های پژوهشی و تحقیقات بنیادین فراهم  شود
 

کلید واژه ها: دفتر قم


( ۱ )

نظر شما :