مؤسسة دراسة و تدوين الكتب الجامعية للعلوم الانسانية (سمت) - details
 
شنبه, 25 مه 2019                             English  فارسي Русский
الصفحة الرئيسية کلمة العميد النظام الأساسي الإصدارات الحديثة إتصل بنا
 
كد كتاب : 1717 / گروه پژوهشی : مديريت

مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانی : مفاهیم ، نظریه ها ، الگوها و کاربردها

Corporate Social Responsibility : Concepts , Theorise , Models & Applications
سمت
نويسنده : دکتر رضا شافعی ، دکتر کیومرث احمدی
مترجم : none
طرف مشارکت : ندارد
چاپ : دوم ، 1397 تعداد صفحه : 228
: شابک
978-964-530-923-5
قيمت : 130000 ريال


مرحله تولید کتاب : چاپ شده

 
شرح :

كتاب حاضر براى دانشجويان رشته مديريت در مقاطع كارشناسى ارشد و دكترا به عنوان منبع كمك درسى براى دروس پايه مديريت و سازمان و نيز براى دانشجويان علوم اجتماعى و سياسى قابل استفاده است. اميد است كه علاوه بر جامعه دانشگاهى، ساير علاقه‌مندان نيز از آن بهره‌مند شوند.

چكيده :

هرچند مسئولیت‌پذیری اجتماعی به عنوان یکی از مفاهیم نوین در عصر حاضر شناخته می‌شود، قدمت آن به زمان باستان، یعنی دوران تدوین قوانین حمورابی بازمی‌گردد. مطابق این مفهوم، سازمانهایی که به نیازهای انسانی افراد توجه کرده، و مأموریتها و دورنمای راهبردی‌شان را براساس خواسته‌های بشردوستانه زیست ـ سازگار تدوین می‌نمایند، جایگاه خود را در جامعه ارتقاء بخشیده، به عنوان یک عنصر اثرگذار و مؤثر در حفظ و پایداری محیطی مطرح می‌شوند. با این رویکرد، همة سازمانهایی که در گذشته صرفاً به سود و زیان خود می‌اندیشیدند، تحت فشار مردم و همچنین سازمانهای همکار و رقیب دید خود را گسترش داده، اندکی فراتر از منافع صرف سازمان را در نظر می‌گیرند؛ زیرا زمانی تصور بر این بود که مؤسسات صرفاً در برابر سهامداران و کارکنان‌شان مسئول‌اند اما با تغییر در رویکردهای جدید مدیریتی، مفهوم مسئولیت‌پذیری اجتماعی به مثابه یک اصل اساسی در جوامع مطرح گردید. براساس این مفهوم، از آنجا که سازمانها نیز مانند اشخاص حقیقی عضوی از اجتماع به شمار می‌روند، همانند سایر اعضای جامعه نسبت به محیط پیرامون خود مسئولیت دارند. بنابراین، می‌توان اذعان داشت که در حال حاضر به دوران پاسخگوبودن سازمانها وارد شده‌ایم.



فهرست :

پيشگفتار
مقدمه
فصل اول: تاريخچه و مفاهيم
فصل دوم: اصول و راهبردها
فصل سوم: استقرار نظام مسئوليت‌پذيرى اجتماعى در سازمان
فصل چهارم: ديدگاهها و نظريه‌ها
فصل پنجم: مدلهاى مسئوليت‌پذيرى اجتماعى سازمانى
فصل ششم: مزايا و منافع استقرار مسئوليت‌پذيرى اجتماعى سازمانى
فصل هفتم: حوزه‌هاى ارتباطى مسئوليت‌پذيرى اجتماعى سازمانى
فصل هشتم: مسئوليت‌پذيرى سازمانى و مفاهيم جديد بازاريابى اجتماعى
فصل نهم: مسئوليت‌پذيرى اجتماعى سازمانى در ساير كشورها
فصل دهم: ابزارهاى سنجش مسئوليت‌پذيرى اجتماعى در سازمانها
منابع
    منابع فارسى
    منابع لاتين



 

  عددالزوار لهذه الصفحة :170713

  عددالزوار لهذا اليوم :61

  عددالزوار الكلي :278677

  المتواجدون حالياً :2

  وقت تحميل الصفحة :0/1406 ثانيه

 
Copyright © 2002 - 2014, All Rights Reserved by SAMT Org