مؤسسة دراسة و تدوين الكتب الجامعية للعلوم الانسانية (سمت) - details
 
سه شنبه, 26 مارس 2019                             English  فارسي Русский
الصفحة الرئيسية کلمة العميد النظام الأساسي الإصدارات الحديثة إتصل بنا
 
كد كتاب : 1560 / گروه پژوهشی : علوم اجتماعي

مصرف و فرهنگ

Culture and Consumption
سمت
نويسنده : دكتر مهري بهار
مترجم : none
طرف مشارکت : ندارد
چاپ : اول ، 1390 تعداد صفحه : 308
: شابک
978-964-530-724-8
قيمت : 45000 ريال


مرحله تولید کتاب : چاپ شده

 
شرح :

كتاب حاضر براي دانشجويان رشته علوم اجتماعي در مقاطع کارشناسی و كارشناسي ارشد به عنوان منبع اصلی دروس «رسانه و فرهنگ مصرفي» و «مصرف و فرهنگ» هر كدام به ارزش 2 واحد تدوين شده است. اميد است علاوه ‌بر جامعه دانشگاهي، ساير علاقه‌مندان نيز از آن بهره‌مند شوند.

چكيده :

اگر قرار است جامعه ایران را جامعه‌ای مصرفی بخوانیم باید ارزشهای فرهنگی، ایده‌ها و هویت آن را نیز در رابطه با مصرف تعریف کنیم. کتاب حاضر با این پیش‌فرض و با تأکید بر اهمیت مصرف‌گرایی در متن و حوزه زندگی انسان به نگارش درآمده و مصرف از این منظر به عنوان تجربه زیستی مورد مطالعه قرار گرفته است. مؤلف برای تبیین هرچه بهتر مصرف از یک سو به نظریه‌های مصرف و بنیان‌گذاران نظریه مصرف و از سوی دیگر به توصیف و تحلیل نمونه‌هایی از مصرف در زندگی و فعالیتهای روزمره انسانی می‌پردازد. منظور از مطالعه مصرف و انسان مصرفی، مطالعه ذهنیت، ارزشها و ایده‌ها و باورهای جوامع مصرفی است. مزیت کتاب حاضر در آن است که نویسنده به بررسی تجربی مسائل ایران از حیث مصرف و تجربه مصرفی در جامعه ایران نیز پرداخته است. کتاب منبعی مفید و قابل استفاده برای دانشجویان در درسهای «مصرف و نظریه‌های مصرف»، «مصرف و فرهنگ رسانه‌ای»، «تغییرات فرهنگی»، و «ارتباطات و فرهنگ» محسوب می‌شود.



فهرست :

كليات 
بخش اول: بحث نظری مصرف
     فصل اول: اصول و مبانی مصرف و فرهنگ
     فصل دوم: مطالعات فرهنگی و مصرف
     فصل سوم: نظریه‌های مصرف
     فصل چهارم: مصرف و طراحی
بخش دوم: بحث تجربی مصرف
     فصل پنجم: مصرف فضا و مکان
     فصل ششم: قهوه‌خانه و مصرف
     فصل هفتم: مصرف و تکنولوژی
     فصل هشتم: اتومبیل و تکنولوژی
     فصل نهم: مصرف و مد
     فصل دهم: مصرف موسیقی
     فصل یازدهم: مصرف و موسيقي مذهبی در ایران
     فصل دوازدهم: مصرف و تلویزیون
     فصل سیزدهم: تلویزیون و کالاهای فرهنگی
     فصل چهاردهم: پارادوکس مصرف
منابع
واژه‌نامه
نمايه



 

  عددالزوار لهذه الصفحة :168079

  عددالزوار لهذا اليوم :74

  عددالزوار الكلي :273870

  المتواجدون حالياً :2

  وقت تحميل الصفحة :0/1562 ثانيه

 
Copyright © 2002 - 2014, All Rights Reserved by SAMT Org