مؤسسة دراسة و تدوين الكتب الجامعية للعلوم الانسانية (سمت) - details
 
سه شنبه, 26 مارس 2019                             English  فارسي Русский
الصفحة الرئيسية کلمة العميد النظام الأساسي الإصدارات الحديثة إتصل بنا
 
كد كتاب : 1241 / گروه پژوهشی : روان شناسي

روان‌ شناسي كودكان با نيازهاي ويژه ناتواني‌ هاي يادگيري

How the Special Needs Brain Learns Learning Disabilities
سمت
نويسنده : ديويد اي. سوسا
مترجم : دكتر احمد يارمحمديان ، دكتر محمدباقر كجباف
طرف مشارکت : دانشگاه اصفهان
چاپ : اول ، 1388 تعداد صفحه : 340
: شابک
978-964-8658-88-0
قيمت : 40000 ريال


مرحله تولید کتاب : چاپ شده

 
شرح :

کتاب حاضر می‌تواند علاوه بر رفع نیاز متون درسی روان‌شناسی کودکان استثنایی، در «درسهای اختلالات یادگیری»، «اختلالات رفتاری کودکان» در رشته‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چكيده :

این کتاب ناتوانی‌های یادگیری را از دیدگاه کارکرد مغزی و علوم عصب‌شناختی تبیین کرده و در پایان هر فصل مجموعه‌ای از راهبردهای قابل ملاحظه را به عنوان راهبردهای عملی برای استفاده مربیان در امر آموزش و درمان این کودکان پیشنهاد نموده است. موضوعات مطرح شده در این کتاب عبارت‌ا‌ند از: چگونگی یادگیری مغز و چگونگی تفاوت مغزها در یادگیری، مطالبی پیرامون توجه و دقت و مشکلات ناشی از آن، انواع ناتوانی‌های یادگیری ویژه از قبیل: ناتوانی‌های گفتاری، خواندن، نوشتن و حساب، اختلالات خواب، اختلالات رفتار-عاطفی، کودکان اوتیستیک، و در نهایت در یک جمع‌بندی کلی، انواع مداخله‌هایی را که امروزه در کلاس‌های درس به آن نیاز است مورد بررسی قرار می‌دهد.



فهرست :

پیشگفتار مترجمان
مقدمه
فصل اول- چگونگی یادگیری‌های مغز
فصل دوم: چه وقت مغزها متفاوت می‌شوند
فصل سوم: اختلالات توجه
فصل چهارم: ناتوانی‌های گفتار
فصل پنجم: ناتوانی‌های خواندن
فصل ششم: ناتوانی‌های نوشتن
فصل هفتم: ناتوانی‌های ریاضیات
فصل هشتم: اختلالات خواب
فصل نهم: اختلالات رفتاری و عاطفی
فصل دهم: درخودماندگی (اتیسم)
فصل یازدهم: نتیجه‌گیری
واژه‌نامه
منابع
مراجع



 

  عددالزوار لهذه الصفحة :168146

  عددالزوار لهذا اليوم :143

  عددالزوار الكلي :273939

  المتواجدون حالياً :2

  وقت تحميل الصفحة :2/5156 ثانيه

 
Copyright © 2002 - 2014, All Rights Reserved by SAMT Org