یکی از مولفین «سمت» دار فانی را وداع گفت؛

نویسنده کتاب «بانکداری اسلامی» درگذشت

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۰۷ اخبار
تعداد بازدید:۳۸۴۹
حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌عباس موسویان، عضو شورای فقهی بانک مرکزی و عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، و یکی از مولفین سازمان «سمت» در گذشت.
نویسنده کتاب «بانکداری اسلامی» درگذشت

به گزارش روابط عمومی «سمت»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌عباس موسویان چندی پیش به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری شده بود، صبح روز  یکشنبه ۱۹ مردادماه در بیمارستان کامکار قم در گذشت.

 

مرحوم موسویان در زمان حیات، عضو شورای فقهی بانک مرکزی، نایب رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، عضو هیئت امنا و هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، عضو انجمن اقتصاداسلامی و انجمن مالی اسلامی، استاد تمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و عضو شورای علمی گروه اقتصاد اسلامی سازمان »سمت» بود. او همچنین یکی از مولفین کتاب «بانکداری اسلامی» بود که چندی پیش توسط سازمان مطالعه و تدوین «سمت» منتشر شد.

موسویان کسب اولین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی به خاطر نظریه‌پردازی در حوزه اقتصاد اسلامی را نیز در کارنامه داشت.

 

زندگینامه

سید‌عباس موسویان در سال ۱۳۳۹ در عجب‏شیر از بخش‌های آذربایجان شرقى متولد شد. تحصیلات خود را در همین شهر پی گرفت و از دوره دبیرستان به شهر تبریز آمد و در هنرستان صنعتی در رشته برق به تحصیل خود ادامه داد.

در ۱۳۵۸ شمسی، در رشته برق وارد دانشگاه شد، اما پس از انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها، از سال ۱۳۶۰، به حوزه علمیه قم رفت و به تحصیل علوم دینی پرداخت، وی هم‌زمان در رشته اقتصاد نظری در دانشگاه مفید به تحصیل پرداخت و از سال ۱۳۶۸ به مدت ده سال به درس خارج فقه و اصول مشغول شد. در سال ۱۳۷۳، برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد نظری وارد دانشگاه شهید بهشتی تهران شد و بعد از آن به تحصیل در دوره دکترای تخصصی تفسیر و علوم قرآن در همین دانشگاه مشغول شد.

این اندیشمند اسلامی در سال ۱۳۸۲، دکترای تخصصی تفسیر و علوم قرآنی خود را گرفت و موفق شد در سال ۱۳۸۴، مدرک دکترای فقه اقتصادی را نیز دریافت کند.

کلید واژه ها: مولفین


نظر شما :